10 September, 2008

Ramadan AlMubarak

Setiap petang para ibu pastinya sebok menyiapkan juadah untuk berbuka puasa, tidak terkecuali saya juga pastinya akan kepasar ramadan yang kebetulan berdekatan dengan rumah.

Setiap harilah saya akan bertanya apa yg nak dimakan oleh anak kecil yang bersekolah dalam darjah dua, Saya bukan tidak berupaya nak memasak, memandangkan setiap petang saya hanya berbuka dengan anak yg kedua dan ketiga sahaja kerana suami dan anak yang sulung akan berbuka di masjid atau surau mengikut jadual yang telah pun disediakan jadi untuk itu saya merasakan lebih baik membeli 2/3 ketul kuih dan semacam dua laukpauk sudah memadai, masa dan tenaga juga tidak terbuang yg boleh digunakan untuk perkara lain.

Setiap petang begitu ramai orang berkunjung kepasar ramadan ini, kadang-kadang sukarnya untuk berjalan cepat , ada juga dari kaum india dan cina yang datang membeli makanan di pasar ramadan yang menjual pelbagai makanan dan jenis air minuman, kelihatan ada yang ramai berkerumun digerai jualan tertentu tidak terkecuali juga yang tiada pengunjung, kasihan saya melihatnya.

No comments: