17 September, 2008

Kerusi Madura tempat tidur kegemaran suami

Sebelum ini suami adalah pengusaha kedai jual perabut kayu jati diParit Buntar, beliau menjual perniagaanya yang di Parit Buntar kepada kenalannya dan cawangan di Machang Kelantan diambil alih oleh ayah angkat.
Sesudah itu dia merantau mencari rezeki setelah tidak menang dalam PR ke 11 menjadi calon PAS untuk DUN Kuala Kurau. Sudah berhenti menjadi guru dia menumpukan sepenuh masa sebagai seorang ahli perniagaan.


Kerusi Madura tempat tidur suami

Jadi dalam rumah memang hampir semua adalah perabut jati. Salah satunya kerusi madura seperti dalam gambar dan satu lagi kerusi antik juga dari kayu jati warna hitam.

Kerus Antik juga tempat tidurnya.


Sejak suami mula balik ke Malaysia setelah 2 tahun mengusahakan perniagaan di China,jemputan dari luar dan jadual untuk bergerak dalam kawasan DUN yang akan ditandinginya semakin padat.

Sejak itu dia sering balik lewat malam dan terus tidur di kerusi kesayanganya itu. Katanya kalau naik ke atas tidur dalam aircon payah nak bangun besuk harinya untuk pergi berjemaah dengan rakyat.

Keadaan ini berterusan apa lagi masa kempen pilihanraya. Dia pasti tidur dikerusi itu.Tambahan pula balik kempen denganya sekitar jam 3 malam lebih setiap malam.

Yang kejutkannya pembantu peribadinya sejak lebih 5 tahun sudah bernama Pak Din. Pak Din datang untuk picitkan loceng dan buat panggilan talipon.

Sekarang sudah sekitar 6 bulan Pakatan Rakyat memerintah Perak begitulah tempat tidur suami.Jadualnya semakin ketat. Kadang-kadang keluar pagi balik malam.Dia jarang untuk tidur di atas sebab jadualnya sama sahaja sebelum menang dengan sesudah menang.Kadangkala tidak sedar pun dia balik jam berapa.

Semuga Allah merahmati keluarga dan suami kesayangan, dia sudah jadi milik masyarakat biarlah dia sering tidur di kerusi kesayanganya supaya dia mudah bangun untuk ke mesjid dan surau bertemu rakyatnya.

1 comment:

Hasbullah Pit said...

Cerita pasal baju batik pulalah lak.

Baju batik biru yang kerap dipakai suami akak tu.