10 September, 2008

Ibuku musibah kecil.

Maafkan saya, kelmarin tak sempat untuk menulis dalam blog ini, disebabkan oleh kesebokan yang melanda, menguruskan ibu yang jatuh dalamparitdalam perjalanan ketika ingin mengerjakan solat terawih dimasjid berdekatan, sesungguhnya Allah itu ingin menguji kekuatan hambaNya. malang tidak berbau kata perpatah Melayu

Ibu jatuh ke dalam parit bersama basikalnya dan mengalami sakit dada dan luka-lua kecil, saya kebetulan itu keluar photostat ketika itu dalam perjalanan balik ke rumah,suami pula berada di K.Lumpur yang menerima panggilan dari orang kampung memaklumkan kejadian itu, bergegas ketempat kejadian yg jauhnya kira-kira 8 km dari rumah kami.

Sampainya saya ibu dalam keadaan basah dan saya terus bawa pulang ke rumah saya kerana kunci rumah ibu hilang dalam parit ketika jatuh. Saya bawa ibu ke klinik dan doktor mengatakan tiada apa yg teruk, lega di dalam hati, selesai makan ubat, ibu saya suruh tidur tapi dia mengerang kesakitan di bahagian dada dan belakang, saya terus memikirkan esok apa yg harus saya lakukan.


Saya tidak ke sekolah dan mengambil cuti rehat untuk menguruskan ibu, ada seorang rakan yg mengesorkan agar pergi ke pusat akupunkcure yang terdapat di Parit Buntar.

Alhamdulillah, berkat doa dan ikhtiar kesihatan ibu beransur pulih. Petang itu ibu sudah boleh buat kuih untuk kami berbuka kerana kakak dari Taiping juga balik untuk melihat ibu. Itulah kegemarannya yang saya tidak dapat halang. kalau boleh saya sudah nasihati beliau supaya berehat saja, banyak kuih yang kami beli tetapi siapa boleh halang hobinya, satu kampung tahu dia jaguh buat kuih.

Itulah Ibu kesayangan yang masih sihat untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan yang diizinkan oleh Allah SWT bersama anak-anak kesayangan seramai 3 orang termasuk saya.

No comments: