15 October, 2008

Sabtu 11 Oktober, sehari bersama suami mewakili MB Perak.

Setelah berapa lama tidak menulis, hari ini saya mengambil kesempatan duduk di hadapan komputer , ini di sebabkan kekangan masa, minggu lepas hari sabtu merupakan hari yang penuh dengan program.

Saya menemani suami ke majlis rasmi yang di jemput oleh pelbagai pihak , terfikir oleh saya kalau hari-hari macam ni,boleh pengsan dibuatnya tapi jika di lakukan kerana Allah terasa akan kemanisannya.

Jam 7.00 pagi saya dan suami sudah berangkat ke Tanjung Rambutan kerana suami akan merasmikan Mesyuarat Agung SRATI jam 9.00 pagi mewakili YAB Menteri Besar Perak. Selepas itu bergegas ke Mesjid Muhibbudin berdekatan Hospital Ipoh , juga mewakili MB untuk menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya bersama dengan 30 imam muda dari Negara China, di masjid inilah 2 orang berbangsa Tionghua mengucap dua kalimah syahadah memeluk agama Islam, terharu saya melihatnya, seorang lelaki dan seorang perempuan.

Selepas itu kami meminta diri untuk ke Teluk Intan menghadiri rumah terbuka ADUN Changkat Jong .
Pada sebelah malam , jam 8.00 suami untuk kali ketiga pada hari yang sama mewakili MB menghadiri majlis dailog imam-imam dari Negara China dengan Pesatuan Kwantung Perak di bangunannya di Jalan Sultan Idris Ipoh.

Kalau program bersama masyarakat Cina, suami akan banyak menggunakan bahasa manderin dalam ucapannya.

Saya sampai di rumah jam 10.00 malam, setelah menghantar saya balik ke rumah , suami terus bergegas kemajlis ceramah yang diadakan di Tanjung Piandang, sayang sekali saya tidak dapat ikut serta kerana perlu berkemas untuk anak sulung yang akan pulang ke Kuala Lumpur meneruskan pengajian pada besok pagi.

Hari Ahad saya tidak ke mana-mana kerana perlu mengemas kain baju anak-anak yang akan ke sekolah esok hari memandangkan saya tidak mempunyai pembantu. kalau tidak saya akan bersama dengan suami pada tersebut yang keluar sejak jam 7.oo pagi dan balik waktu malamnya.
Jadual hari Ahad termasuklah Hari Terbuka PAS Pusat di Stadium Melawati, terasa rugi tidak hadir sama dengan suami. IsyaAllah saya merancang untuk hadir sama pada masa akan datang.

Pada kesempatan ini sebagai seorang pendidik saya ucapkan :

"SELAMAT MENDUDUKI PMR BUAT PELAJAR TINGKATAN 3 SMKPBG dan PELAJAR TINGKATAN 3 SELURUH NEGARA"

Sepanjang minggu ini dari 13 -17 Oktober semua pelajar tingkatan 3 seluruh Malaysia menduduki PMR bagi tahun 2008, ini sangat bermakna bagi kami guru-guru tingkatan 3 DAN berasa 'relax' sikit kerana tidak ada jadual mengajar.

No comments: