02 October, 2008

Indahnya Hari Raya

Kelmarin adalah merupakan hari kemenangan bagi umat Islam yang berjaya dalam melaksanakan puasanya, dengan itu saya mengambil kesempatan ini mengucapkan "selamat Hari Raya Aidil Fitri maaf zahir dan bathin" kepada semua yang beragama Islam .

Tahun ini merupakan tahun yang berbeza sedikit dengan tahun-tahun yg sebelumnya, sejak menjawat jawatan ADUN suami begitu padat jadualnya setiap hari, namun kami sekeluarga tetap akan pulang kekampung ibu di PTN untuk menyambut lebaran bersamanya,hanya itu yang dapat saya hadiahkan kepadanya untuk mengembirakan hatinya dipagi hariraya.
Kami tidur di malam raya di rumah ibu yang banyak memberi jasa yang tidak mampu dibalas.

Gambar kami sekeluarga di pagi raya.


Saya sekeluarga bersembahyang raya di Pusat Tarbiyah Titi Serong, selesai solat Aidilfitri, kami berkunjung kerumah teman suami, sesudah itu terus pulang ke rumah ibu kerana ada kawan suami yang ikut sekali.

Bergambar dengan anak YAB Menteri Besar.


Sebelah petangnya pula, kami berangkat ke Ipoh kerumah MB kerana menghadiri jamuan Rumah terbuka. Walaupun sampai agak terlambat namun orang masih lagi ramai. Kenderaan melimpah keluar. Kelihatan pengunjung pelbagai bangsa yang hadir.

Selesai sembahyang asar di kediaman MB kami kena tunggu sebentar kerana suami ada perbincangan dengan MB.

Sampai di rumah sudah jam 8.00 malam. Bergegas ke dapur untuk siapkan sedikit makanan kerana kata suami ada yang talipon akan datang kerumah. Tamu yang hadir sekitar 2o orang semuanya balik sekitar jam 11 lebih.

No comments: